Monday 19 March 2018

História de castiçais japoneses


História de castiçais japoneses.


Qual é a história da cartografia japonesa de castiçais?


Este é um antigo método japonês de análise técnica, usado no comércio de arroz em 1600. Foi usado em contratos de arroz comercial a partir de 1710 em diante. Então, candelabros também são chamados de "Candlesticks japoneses" ou simplesmente "Vela japonesa".


A história de gráficos de candelabros remonta ao século XVI. Foi desenvolvido por comerciantes japoneses em 1600, para negociar contratos de arroz. Até cerca de 1710, apenas o arroz físico estava sendo negociado. Mais tarde surgiu um mercado de futuros onde & # xa0; Foram emitidos "cupons", & # xa0, que foram registros da promessa de entrega de arroz no futuro. Este é o início da negociação de futuros.


Como começou o primeiro Futures Trade?


General Tokugawa Ieyasu.


Pintura de The City Edo.


Pintura de The City Edo.


Merchants Lojas em Edo cidade velha.


A área do Japão foi governada por um grupo de "daimy" senhores feudais no século 15. Sendo pequenos governantes, eles continuaram a ter uma guerra interna entre eles. Finalmente, o general Tokugawa Ieyasu, que governou de Edo, ganhou a famosa batalha em Sekigahara em 1600. Essa vitória deu origem ao atual Japão unificado.


Para estar no poder, o General Tokugawa teve que manter todos os senhores feudais sob seu controle. Ele habilmente fez todos os senhores para viver na cidade de Edo com sua família. Quando alguma vez eles têm que ir às suas respectivas províncias, eles devem deixar suas famílias em Edo. Isso os impediu da conspiração porque Suas famílias foram indiretamente mantidas como refém.


A principal fonte de renda dos senhores feudais era por tributação. Os fazendeiros estavam pagando o imposto sob a forma de arroz que eles estavam crescendo nos campos. Uma vez que este arroz não podia ser transportado das províncias do Daimyo até Edo, eles criaram armazéns na cidade portuária de Osaka para armazenar o arroz.


De volta a Edo, os daimyos viviam com um estilo de vida caro, em competição uns com os outros. Para manter seu estilo de vida, eles não só deveriam vender o arroz que tinham armazenado em armazéns em Osaka, mas também vender o arroz de futuras colheitas.


O armazém emitiria recibos ou cupons para este "arroz fervente". Estes foram chamados de contratos de arroz vazio, uma vez que o arroz não estava na posse física de ninguém e eles foram vendidos no mercado secundário. Este foi o início de um dos primeiros mercados mundiais de futuros.


O comércio de futuros de arroz precisava de muita especulação, e foi por essa especulação que nasceu a análise técnica japonesa.


Quem era Homma Munehisa?


Presente Sakata City.


Osaka Securities Exchange.


Nesta junção & # xa0; Homma Munehisa & # xa0; (1724-1803), um comerciante de arroz de Sakata, Japão, organizou essa sabedoria antiga, desenvolveu e usou gráficos de castiçal japonesa com muito sucesso. Ele negociou contratos de arroz no mercado de arroz Ojima em Osaka durante o Shogunate de Tokugawa também conhecido como o Tokugawa bakufu - um regime feudal do Japão estabelecido por Tokugawa Leyasu e governado pelos shoguns da família Tokugawa.


Este período é conhecido como o período de Edo e ele recebe esse nome da capital, Edo, que agora é chamado de Tóquio. Desta vez, também é chamado de período Tokugawa ou pré-moderno (Kinsei).


Homma Munehisa é muitas vezes referida como "O Pai do Cartaz de Candlestick Japonês". Seu sucesso comercial levou-o a se tornar um Samurai honorário. Seus métodos são o exemplo mais antigo de análise técnica documentada.


Histórias afirmam que Homma estabeleceu uma rede pessoal de homens a cada 6 km entre Sakata e Osaka (uma distância de cerca de 600 km) para comunicar os preços do mercado.


Ele descobriu que, embora houvesse um vínculo entre a oferta e a demanda de arroz, os mercados também foram fortemente influenciados pelas emoções dos comerciantes. Por isso, houve momentos em que o mercado percebeu uma colheita diferente do real.


Ele argumentou que estudar as emoções do mercado poderia ajudar a prever os preços. Em outras palavras, ele entendeu que havia uma diferença entre o valor eo preço do arroz. Essa diferença entre preço e valor é tão válida hoje com ações, títulos e moedas, como foi com o arroz há séculos.


Em 1755, ele escreveu San-en Kinsen Hiroku, a fonte do ouro - The Three Monkey Record of Money, que é o primeiro livro sobre psicologia do mercado. Nisto, ele afirma que o aspecto psicológico do mercado é fundamental para o sucesso comercial e que as emoções dos comerciantes têm uma influência significativa nos preços do arroz. Ele observa que isso pode ser usado para posicionar-se contra o mercado.


Nisto, o autor afirma que "depois de 60 anos de trabalho dia e noite gradualmente adquiri uma profunda compreensão dos movimentos do mercado de arroz. Quando todos são baixos, há razões para que os preços aumentem. Quando todos são otimistas, há uma causa para que o preço caia ".


Ele descreve a rotação de "Yang" (um mercado de alta), e "Indo" (um mercado de baixa) e afirma que dentro de cada tipo de mercado é uma instância do outro tipo. Isto é o que chamamos de tendência e contra tendência.


Ele parece ter usado o tempo e o volume do mercado, bem como o preço na adoção de posições de negociação. Ele é considerado o comerciante de mercado mais bem sucedido da história, gerando mais de US $ 100 bilhões em lucros aos preços atuais, alguns anos ganhando mais de US $ 10 bilhões por ano.


Algumas fontes alegam, ele escreveu dois outros livros, - "Um comentário completo sobre a estratégia Sakata" e "Contos de uma vida imersos no mercado".


Os gráficos de candelabros japoneses se tornaram muito populares devido ao nível de facilidade na leitura e compreensão dos gráficos. Os comerciantes japoneses de arroz também descobriram que as tabelas resultantes proporcionariam uma ferramenta bastante confiável para prever a demanda futura.


Steve Nison, & # xa0; entendeu o poder surpreendente das cartas de candelabros japonesas e popularizou este método para o Hemisfério Ocidental. Ele é reconhecido como a principal autoridade sobre o assunto. Os artigos escritos por Steve Nison que explicam gráficos de velas apareceram nas novidades de dezembro, 1989 e abril de 1990 da revista Futures. Ele escreveu um livro definitivo sobre o assunto, pelo nome & # xa0; Técnicas japonesas de gráficos de castiçal.


Controle: Em Beyond Candlesticks, Nison diz: "No material que eu tinha traduzido, os gráficos de velas são muitas vezes chamados de cartas Sakata em referência à cidade portuária de Sakata, onde Homma vivia. No entanto, com base em minha pesquisa, é improvável que Homma usou gráficos de velas. Como se verá mais tarde, quando eu discuto a evolução das cartas de velas, era mais provável que os gráficos de velas fossem desenvolvidos no início do período de Meiji no Japão (no final do século XIX) ".


Evolução dos gráficos japoneses de castiçal.


Com sua pesquisa Steve Nison explica a evolução dos Gráficos de Vela.


1. Gráfico de parada: estes também são chamados de gráficos de pontos, gráficos de linhas ou gráficos de estrelas. Este foi o primeiro tipo de gráfico e foi desenhado juntando apenas os preços de fechamento. O nome veio do fato de que cada ponto ou uma estrela é onde os preços pararam no final da sessão.


2. Gráfico de pólo: este gráfico adicionou a informação extra mostrando o intervalo entre o alto e o baixo da sessão. Essas linhas mostram não apenas a direção do movimento, mas a extensão do movimento para cada sessão. Uma vez que cada representação de intervalos aparece como linhas verticais, eles foram chamados de quadros polares.


3. Gráfico de barras: estes são os gráficos mais utilizados no mundo ocidental. Esta é uma combinação das paradas e das cartas-pólos. Eles mostram não apenas o intervalo da sessão de negociação, representando os altos e baixos, mas também mostram pontos abertos e próximos, usando preços abertos, altos, baixos e fechados. Alguns gráficos podem não mostrar preço aberto. Eles usam apenas preços altos, baixos e fechados.


4. Gráfico de ancoragem: estes deveriam ter se originado na Era Kyoho a partir de 1716. O local de encontro usual para os comerciantes de arroz eram as cidades portuárias. Então eles podem ter tomado uma sugestão da âncora para criar este gráfico. A parte superior e inferior da linha vertical da âncora são altas e baixas daquela sessão. A linha horizontal da linha de âncora é aberta. A seta da linha de âncora é a proximidade. Se o fechamento for maior do que o aberto, a âncora aponta para cima e se o fechamento for menor, a âncora apontará para baixo.


5. Gráfico de velas: a próxima melhoria dos gráficos de âncoras foi o gráfico de velas japonês. As velas provavelmente começaram na primeira parte do período de Meiji a partir de 1868. As linhas de velas eram um refinamento do gráfico de âncoras. O uso de corpos reais em preto e branco fez analisar a situação da oferta e da demanda subjacente visualmente mais fácil de determinar do que com os gráficos de âncora.


Com a chegada das cartas de velas, a análise técnica japonesa floresceu quando as pessoas começaram a pensar em termos de sinais e estratégias de negociação. Os padrões foram desenvolvidos e a previsão do mercado tornou-se mais importante. Tentando prever que o mercado tenha adquirido uma importância extra na década de 1870, quando o mercado de ações japonês se abriu.


Steve Nison opina que os gráficos de barras foram um dos ancestrais dos gráficos japoneses mais evoluídos e produtivos de velas. Em essência, isso significa que, como a maioria do Ocidente ainda está usando gráficos de barras, também está usando uma forma menos evoluída de gráficos do que os japoneses estão com gráficos de velas.


Como os Candlesticks exibem a relação entre os preços aberto, alto, baixo e de fechamento, eles não podem ser exibidos em valores mobiliários que apenas possuem preços de fechamento, nem foram destinados a serem exibidos em títulos que não possuem preços de abertura.


Equivolume charts & # xa0; não são realmente gráficos de candlestick, porque eles contêm apenas corpos. Eles não contêm mechas. Os preços de abertura e fechamento não são indicados nos símbolos. & # Xa0;


Novo! Comentários.


Seus Compliments estão aqui.


Stock Trading Infocentre Book Store.


O mercado de amanhã não é apenas desconhecido,


é incognoscível.


É fácil tornar-se rico em Stock Market.


É muito mais fácil quebrar.


O mercado de ações está evoluindo para sempre.


Por sua complexidade,


um comerciante de ações é sempre um estudante,


Todos os direitos reservados As informações fornecidas neste site são apenas para fins educacionais e informativos. O desempenho passado não irá e não garante o desempenho futuro. Os investidores são aconselhados a assumir os serviços de um "Consultor de Investimento" competente, antes de tomar qualquer decisão de investimento.


Introdução aos castiçais.


Índice.


Introdução aos castiçais.


Os japoneses começaram a usar análises técnicas para trocar arroz no século XVII. Embora esta versão inicial da análise técnica fosse diferente da versão americana iniciada por Charles Dow em torno de 1900, muitos dos princípios orientadores eram muito semelhantes:


De acordo com Steve Nison, os gráficos de castiçal apareceram em algum momento depois de 1850. Muito do crédito para o desenvolvimento de velas e traçabilidade vai para um lendário comerciante de arroz chamado Homma da cidade de Sakata. É provável que suas idéias originais foram modificadas e refinadas ao longo de muitos anos de negociação, resultando no sistema de gráficos de candelabros que usamos hoje.


Para criar um gráfico de castiçal, você deve ter um conjunto de dados que contenha valores abertos, altos, baixos e fechados para cada período de tempo que deseja exibir. A porção oca ou cheia do candelabro é chamada de "corpo" (também conhecido como "o corpo real"). As linhas longas e finas acima e abaixo do corpo representam a faixa alta / baixa e são chamadas de "sombras" (também referidas como "mechas" e "caudas"). O alto é marcado pelo topo da sombra superior e baixo pelo fundo da sombra inferior. Se o estoque fecha mais alto do que o preço de abertura, um castiçal oco é desenhado com a parte inferior do corpo representando o preço de abertura e o topo do corpo representando o preço de fechamento. Se o estoque fechar abaixo do preço de abertura, um castiçal cheio é desenhado com a parte superior do corpo representando o preço de abertura e a parte inferior do corpo representando o preço de fechamento.


Em comparação com os gráficos de barras tradicionais, muitos comerciantes consideram gráficos de candelabros mais atraentes visualmente e mais fáceis de interpretar. Cada castiçal fornece uma imagem fácil de decifrar de ação de preço. Imediatamente, um comerciante pode comparar a relação entre o aberto e o fechado, bem como o alto e o baixo. A relação entre o aberto e o fechado é considerada informação vital e forma a essência de candelabros. Castiçais ocos, onde o fechamento é maior que o aberto, indicam pressão de compra. Castiçais cheios, onde o fechamento é inferior ao aberto, indicam pressão de venda.


Corpos longos versus curtos.


De um modo geral, quanto mais tempo o corpo é, mais intensa é a pressão de compra ou venda. Por outro lado, candelabros curtos indicam pouco movimento de preços e representam a consolidação.


Os castiçais brancos longos mostram forte pressão de compra. Quanto maior o candelabro branco, mais o fechamento está acima do aberto. Isso indica que os preços avançaram significativamente de aberto para fechado e os compradores foram agressivos. Enquanto longos castiçais brancos geralmente são otimistas, muito depende da sua posição dentro da imagem técnica mais ampla. Após declínios prolongados, castiçais brancos longos podem marcar um potencial ponto de viragem ou nível de suporte. Se a compra for muito agressiva após um longo avanço, isso pode levar a um aumento excessivo.


Castiçais pretos longos mostram forte pressão de venda. Quanto maior o candelabro preto, mais o fechamento está abaixo do aberto. Isso indica que os preços diminuíram significativamente do mercado aberto e os vendedores foram agressivos. Após um longo avanço, um longo castiçal preto pode anunciar um ponto de viragem ou marcar um futuro nível de resistência. Após um longo declínio, um longo castiçal preto pode indicar pânico ou capitulação.


Ainda mais poderosos longos candelabros são os irmãos Marubozu, preto e branco. Marubozu não tem sombras superiores ou inferiores e alta e baixa são representadas pela abertura ou por fechamento. Um Marubozu branco se forma quando o aberto é igual ao baixo e o próximo equivale à alta. Isso indica que os compradores controlaram a ação do preço do primeiro comércio para o último comércio. Black Marubozu forma quando o aberto é igual ao alto e o próximo é igual à baixa. Isso indica que os vendedores controlaram a ação de preço desde o primeiro comércio até o último comércio.


Long Versus Short Shadows.


As sombras superior e inferior em candlesticks podem fornecer informações valiosas sobre a sessão de negociação. As sombras superiores representam a sessão sombras altas e inferiores a baixa da sessão. Candelabros com sombras curtas indicam que a maior parte da ação comercial foi confinada perto do aberto e fechado. Castiçais com longas sombras mostram que os preços se estenderam bem após o aberto e o fechado.


Os castiçais com uma sombra superior longa e uma sombra inferior curta indicam que os compradores dominaram durante a sessão e oferecer preços mais elevados. No entanto, os vendedores mais tarde forçaram os preços para baixo de seus altos, e o fechamento fraco criou uma sombra superior longa. Por outro lado, candelabros com sombras longas e sombras curtas indicam que os vendedores dominaram durante a sessão e levaram os preços mais baixos. No entanto, os compradores resurgiram mais tarde para oferecer preços mais elevados no final da sessão e o forte fechamento criou uma sombra longa e baixa.


Os castiçais com uma sombra superior longa, uma sombra longa e menor e um corpo real pequeno são chamados de tops giratórios. Uma longa sombra representa uma inversão de tipos; tops girando representam indecisão. O pequeno corpo real (vazio ou preenchido) mostra pouco movimento de aberto para fechar, e as sombras indicam que os touros e os ursos estavam ativos durante a sessão. Embora a sessão tenha aberto e fechado com pouca mudança, os preços se movimentaram significativamente mais alto e menor, enquanto isso. Nem os compradores nem os vendedores poderiam ganhar a vantagem e o resultado foi um impasse. Após um longo avanço ou longo castiçal branco, um topo giratório indica fraqueza entre os touros e uma potencial mudança ou interrupção na tendência. Após um longo declínio ou longo castiçal preto, um topo giratório indica fraqueza entre os ursos e uma potencial mudança ou interrupção na tendência.


Doji são castiçais importantes que fornecem informações por conta própria e como componentes de uma série de padrões importantes. Doji forma quando a segurança e a abertura e fechamento são praticamente iguais. O comprimento das sombras superior e inferior pode variar e o candelabro resultante parece uma cruz, cruz invertida ou sinal de mais. Sozinho, doji são padrões neutros. Qualquer preconceito de alta ou baixa é baseado em ação de preço anterior e confirmação futura. A palavra "Doji" refere-se à forma singular e plural.


Idealmente, mas não necessariamente, o aberto e o fechamento devem ser iguais. Enquanto um doji com uma abertura e fechamento igual seria considerado mais robusto, é mais importante capturar a essência do castiçal. Doji transmite uma sensação de indecisão ou puxão de guerra entre compradores e vendedores. Os preços se movem acima e abaixo do nível de abertura durante a sessão, mas fecham ou perto do nível de abertura. O resultado é um impasse. Nem os touros nem os ursos conseguiram controlar e um ponto de viragem poderia estar se desenvolvendo.


Diferentes títulos têm critérios diferentes para determinar a robustez de um doji. Um estoque de US $ 20 pode formar um doji com uma diferença de 1/8 pontos entre abrir e fechar, enquanto um estoque de US $ 200 pode formar um com uma diferença de 1 1/4 ponto. Determinar a robustez do doji dependerá do preço, da volatilidade recente e dos candelabros anteriores. Em relação aos castiçais anteriores, o doji deve ter um corpo muito pequeno que aparece como uma linha fina. Steven Nison observa que um doji que se forma entre outros candelabros com pequenos corpos reais não seria considerado importante. No entanto, um doji que se forma entre candelabros com corpos reais longos seria considerado significativo.


Doji e Tendência.


A relevância de um doji depende da tendência anterior ou dos candelabros precedentes. Após um avanço, ou um longo candelabro branco, um doji sinaliza que a pressão de compra está começando a enfraquecer. Após um declínio, ou um longo candelabro preto, um doji sinaliza que a pressão de venda está começando a diminuir. Doji indica que as forças de oferta e demanda estão se tornando mais parecidas e uma mudança na tendência pode estar próxima. Doji sozinho não é suficiente para marcar uma inversão e pode ser garantida uma confirmação adicional.


Após um avanço ou longo castiçal branco, um doji sinaliza que a pressão de compra pode estar diminuindo e a tendência de alta pode estar perto de um fim. Considerando que uma segurança pode recusar simplesmente por falta de compradores, a pressão de compra contínua é necessária para manter uma tendência de alta. Portanto, um doji pode ser mais significativo após uma tendência de alta ou um longo candelabro branco. Mesmo depois das formas doji, é necessária uma descida adicional para a confirmação de baixa. Isso pode vir como uma lacuna para baixo, um longo castiçal preto ou diminuir abaixo do longo castiçal branco aberto. Após um longo castiçal branco e doji, os comerciantes devem estar alertas para uma possível estrela doji.


Após um declínio ou um longo candelabro preto, um doji indica que a pressão de venda pode estar diminuindo e a tendência de baixa pode estar perto de um fim. Embora os ursos estejam começando a perder o controle do declínio, é necessária mais força para confirmar qualquer reversão. A confirmação alcista pode vir de uma abertura para cima, longo castiçal branco ou avançar acima do longo castiçal preto aberto. Depois de um longo castiçal preto e doji, os comerciantes devem estar alertas para uma nova estrela de manhã doji.


Long-Legged Doji.


Doji de pernas longas tem longas sombras superiores e inferiores que são quase iguais em comprimento. Estes doji refletem uma grande quantidade de indecisão no mercado. O doji de pernas longas indica que os preços negociados bem acima e abaixo do nível de abertura da sessão, mas fecharam praticamente mesmo com o aberto. Depois de um monte de gritos e gritos, o resultado final mostrou pouca mudança desde a abertura inicial.


Dragonfly e Gravestone Doji.


Dragonfly Doji.


Dragonfly doji forma quando o aberto, alto e fechado são iguais e o baixo cria uma longa sombra inferior. O candelabro resultante parece um "T" com uma longa sombra inferior e sem sombra superior. Dragonfly doji indica que os vendedores dominaram a negociação e levaram os preços mais baixos durante a sessão. No final da sessão, os compradores ressurgiram e pressionaram os preços de volta ao nível de abertura e à alta da sessão.


As implicações de reversão de um libélula doji dependem de ação de preço anterior e confirmação futura. A sombra longa e longa fornece evidência de pressão de compra, mas o baixo indica que muitos vendedores ainda se destacam. Após uma longa tendência de queda, um longo castiçal preto ou um suporte, um doji de libélula poderia sinalizar uma reversão ou fundo de baixa em potencial. Após uma longa tendência de alta, um longo castiçal branco ou a resistência, a longa sombra inferior poderia aperfeiçoar uma possível reversão ou parte superior. A confirmação de baixa ou alta é necessária para ambas as situações.


Gravestone Doji.


Gravedad doji forma quando o aberto, baixo e próximo são iguais e o alto cria uma sombra superior longa. O candelabro resultante parece um "T" de cabeça para baixo com uma sombra superior longa e sem sombra inferior. Gravestone doji indica que os compradores dominaram as negociações e levaram os preços mais elevados durante a sessão. No entanto, no final da sessão, os vendedores ressurgiram e empurraram os preços para o nível de abertura e a baixa da sessão.


Tal como acontece com a libélula doji e outros castiçais, as implicações de reversão da lápide doji dependem da ação de preço anterior e confirmação futura. Mesmo que a sombra superior longa indique um rally fracassado, o alto intraday fornece evidência de alguma pressão de compra. Após uma longa tendência de baixa, um castiçal preto longo ou em suporte, o foco se volta para a evidência de pressão de compra e uma potencial inversão de alta. Após uma longa tendência de alta, castiçal branco longo ou em resistência, o foco gira para o rali fracassado e uma possível reversão de baixa. A confirmação de baixa ou alta é necessária para ambas as situações.


Antes de recorrer aos padrões de castiçal único e múltiplo, existem algumas diretrizes gerais para cobrir.


Bulls Versus Bears.


Um candelabro retrata a batalha entre Bulls (compradores) e Bears (vendedores) durante um determinado período de tempo. Uma analogia com esta batalha pode ser feita entre duas equipes de futebol, que também podemos chamar Bulls e Bears. O fundo (intra-sessão baixa) do castiçal representa um touchdown para os ursos e o topo (altura intra-sessão) um touchdown para os Bulls. Quanto mais perto o fechamento é para o alto, mais perto os Touros são para um touchdown. Quanto mais perto o fechamento é para baixo, mais perto os Ursos estão em um touchdown. Embora existam muitas variações, reduzi o campo para 6 tipos de jogos (ou castiçais):


O que Candlesticks Don & # 039; t Tell You.


Os castiçais não refletem a seqüência de eventos entre o aberto e o fechado, apenas a relação entre o aberto e o fechado. O alto e o baixo são óbvios e indiscutíveis, mas candelabros (e gráficos de barras) não podem nos dizer quais foram os primeiros.


Com um longo castiçal branco, o pressuposto é que os preços avançaram a maior parte da sessão. No entanto, com base na sequência alta / baixa, a sessão poderia ter sido mais volátil. O exemplo acima mostra duas possíveis sequências altas / baixas que formariam o mesmo castiçal. A primeira seqüência mostra dois pequenos movimentos e um grande movimento: um pequeno declínio aberto para formar o baixo, um forte avanço para formar o alto e um pequeno declínio para formar o fechamento. A segunda seqüência mostra três movimentos bastante nítidos: um avanço brusco da abertura para formar o alto, um declínio acentuado para formar o baixo, e um forte avanço para formar o fechamento. A primeira seqüência retrata pressão de compra forte e sustentada, e seria considerada mais otimista. A segunda seqüência reflete mais volatilidade e alguma pressão de venda. Estes são apenas dois exemplos, e existem centenas de combinações potenciais que podem resultar no mesmo castiçal. Os castiçais ainda oferecem informações valiosas sobre as posições relativas do aberto, alto, baixo e próximo. No entanto, a atividade comercial que forma um castiçal particular pode variar.


Prior Trend.


Em seu livro, Gráficos de velas explicados, Greg Morris observa que, para que um padrão se qualifique como padrão de reversão, deve haver uma tendência anterior a reverter. As reversões alcistas exigem uma tendência de queda anterior e as reversões baixas exigem uma tendência de alta anterior. A direção da tendência pode ser determinada usando linhas de tendência, médias móveis, análise de pico / passagem ou outros aspectos da análise técnica. Uma tendência de baixa pode existir enquanto a segurança estiver sendo negociada abaixo de sua linha de tendência descendente, abaixo da reação anterior alta ou abaixo de uma média móvel específica. O comprimento e a duração dependerão das preferências individuais. No entanto, porque candelabros são de curta duração, geralmente é melhor considerar as últimas 1-4 semanas de ação de preço.


Posicionamento do castiçal.


Posição da Estrela.


Um castiçal que se afasta do castiçal anterior diz estar na posição estrela. O primeiro castiçal geralmente tem um grande corpo real, mas nem sempre, eo segundo candelabro na posição estrela possui um corpo pequeno e real. Dependendo do castiçal anterior, a posição da estrela do candelabro fica acima ou abaixo e parece isolada da ação de preço anterior. Os dois candelabros podem ser qualquer combinação de branco e preto. Doji, martelos, estrelas de tiro e tops giratórios têm pequenos corpos reais e podem se formar na posição estrela. Mais tarde, examinaremos os padrões de 2 e 3 candelabros que utilizam a posição estrela.


Posição de Harami.


Um castiçal que se forma no corpo real do castiçal anterior está na posição de Harami. Harami significa grávida em japonês e o segundo candelabro está aninhado dentro do primeiro. O primeiro castiçal tem geralmente um corpo real grande e o segundo um corpo real menor do que o primeiro. As sombras (alta / baixa) do segundo candelabro não precisam ser contidas na primeira, embora seja preferível se elas forem. Doji e tops giratórios têm pequenos corpos reais, e também podem se formar na posição harami. Mais tarde, examinaremos padrões de candelabro que utilizam a posição harami.


Reversões de sombra longa.


Existem dois pares de padrões de inversão de candelabro individuais constituídos por um pequeno corpo real, uma sombra longa e uma sombra curta ou inexistente. Geralmente, a sombra longa deve ser pelo menos o dobro do comprimento do corpo real, que pode ser preto ou branco. A localização da sombra longa e a ação de preço anterior determinam a classificação.


O primeiro par, Hammer e Hanging Man, consiste de castiçais idênticos com pequenos corpos e longas sombras inferiores. O segundo par, Shooting Star e Inverted Hammer, também contém castiçais idênticos, exceto, neste caso, eles têm corpos pequenos e longas sombras superiores. Somente ação de preço anterior e confirmação adicional determinam a natureza alta ou baixa desses castiçais. O martelo e martelo invertido formam-se após um declínio e são padrões de reversão de alta, enquanto a Estrela de tiro e o Homem pendurado se formam após um avanço e são padrões de reversão de baixa.


Hammer and Hanging Man.


O Hammer and Hanging Man parece exatamente semelhante, mas tem diferentes implicações com base na ação de preço anterior. Ambos têm pequenos corpos reais (preto ou branco), longas sombras inferiores e sombras superiores curtas ou inexistentes. Como com a maioria das formações de castiçal simples e duplas, o Martelo e o Homem pendurado precisam de confirmação antes da ação.


O Hammer é um padrão de inversão de alta que se forma após um declínio. Além de uma reversão de tendência potencial, martelos podem marcar fundos ou níveis de suporte. Após um declínio, os martelos indicam um avivamento de alta. O baixo da sombra longa e baixa implica que os vendedores levaram os preços mais baixos durante a sessão. No entanto, o forte acabamento indica que os compradores recuperaram a base para terminar a sessão com uma nota forte. Embora isso possa parecer suficiente para atuar, os martelos exigem mais confirmação de alta. O baixo do martelo mostra que muitos vendedores permanecem. É necessária mais pressão de compra, e de preferência em volume em expansão, antes de atuar. Essa confirmação pode vir de uma abertura ou de um longo castiçal branco. Os martelos são semelhantes à venda de clímax, e o volume pesado pode servir para reforçar a validade da reversão.


O Hanging Man é um padrão de reversão de baixa que também pode marcar um nível superior ou de resistência. Formando após um avanço, um Homem pendurado sinaliza que a pressão de venda está começando a aumentar. O baixo da sombra longa e baixa confirma que os vendedores empurraram os preços mais baixos durante a sessão. Mesmo que os touros recuperassem a base e levassem os preços mais altos ao final, a aparência da pressão de venda levanta a bandeira amarela. Tal como acontece com o Hammer, um Hanging Man requer confirmação de baixa antes da ação. Essa confirmação pode vir como uma abertura para baixo ou longo castiçal preto em volume pesado.


Inverted Hammer e Shooting Star.


O Inverted Hammer e Shooting Star se parecem exatamente, mas têm diferentes implicações com base na ação de preço anterior. Ambos os castiçais têm pequenos corpos reais (preto ou branco), sombras superiores longas e sombras inferiores pequenas ou inexistentes. Estes castiçais marcam reversões de tendências potenciais, mas requerem confirmação antes da ação.


The Shooting Star é um padrão de reversão descendente que se forma após um avanço e na posição estrela, daí o seu nome. A Shooting Star pode marcar uma reversão de tendência ou nível de resistência. O candelabro se forma quando os preços diminuem ao máximo, avançam durante a sessão e fecham-se bem nas suas alturas. O candelabro resultante possui uma sombra superior longa e um corpo preto ou branco pequeno. Após um grande avanço (a sombra superior), a habilidade dos ursos para forçar os preços baixos eleva a bandeira amarela. Para indicar uma reversão substancial, a sombra superior deve ser relativamente longa e pelo menos 2 vezes o comprimento do corpo. A confirmação de baixa é necessária após a Shooting Star e pode assumir a forma de uma folga para baixo ou um longo candelabro preto no volume pesado.


The Inverted Hammer parece exatamente como uma Shooting Star, mas se forma após um declínio ou tendência de baixa. Martelos invertidos representam uma inversão de tendência ou níveis de suporte potenciais. Após um declínio, a sombra superior longa indica pressão de compra durante a sessão. No entanto, os touros não conseguiram sustentar essa pressão de compra e os preços fechados bem fora de seus altos para criar a sombra superior longa. Devido a esta falha, a confirmação de alta é necessária antes da ação. Um martelo invertido, seguido de uma abertura para cima ou longo castiçal branco com volume pesado, pode atuar como confirmação de alta.


Blending Candlesticks.


Os padrões de castiçal são feitos de um ou mais castiçais e podem ser misturados para formar um castiçal. Este castiçal misturado captura a essência do padrão e pode ser formado usando o seguinte:


Ao usar o aberto do primeiro castiçal, fechar o segundo candelabro e alto / baixo do padrão, um Padrão de Engate Bullish ou Padrão de Piercing mistura-se em um Martelo. A longa sombra inferior do Martelo sinaliza uma reversão de alta potencial. Tal como acontece com o Hammer, tanto o Padrão de Engate Bancário quanto o Padrão de Piercing requerem confirmação de alta.


Misturar os castiçais de um Pattern Bearing Engulfing ou Dark Cloud Cover Pattern cria uma Shooting Star. A longa e superior sombra da Shooting Star indica uma potencial reversão de baixa. Tal como acontece com os padrões Shooting Star, Bearish Engulfing e Dark Cloud Cover requerem confirmação de baixa.


More than two candlesticks can be blended using the same guidelines: open from the first, close from the last and high/low of the pattern. Blending Three White Soldiers creates a long white candlestick and blending Three Black Crows creates a long black candlestick.


Japanese Candlestick Charting - History & Patterns.


Japanese Candlestick Charting - History & Patterns.


Inside Japanese Candlestick Trading Patterns, History & Noções básicas.


How You Can Profit From The History Of Candlestick Patterns.


Japanese candlestick patterns have been around for centuries. Originally they were used by merchants to help them predict and profit from rice trading. You could say that they have really passed the test of time and are a "seasoned" tool for any financial market. If they weren't somewhat reliable then they would have faded away many years ago - but they are stll being used all over the world even today.


History is not a favorite pastime for some traders. Most traders don't care what happened in the past, they only focus on where the market is going now. For me, I'm an avid student of the markets. Its useful to read a lot of books about early trading in the 30's and 40's as well as some of the more "modern" theories of technical analysis and portfolio management. This quick history of Candlestick Patterns hopefully will help shed some light on how to really use them to profit.


18th Century Rice Trading.


While there are accounts of candlesticks being used as far back as the 17th century, the first detailed documentation of candlestick patterns can be traced back to an 18th century Japanese businessman named Munehisa Homma. Munehisa used candlesticks to chart and track rice contracts.


Everyone at the time was tracking rice contracts, but what he did was take an emotional approach to the market - analyzing fear, greed, and the herd mentality. He found a way to accurately observe the behavior of the masses and manipulate them to his advantage.


He tracked the opening and closing price along with the high and low of the day and placed them on a chart. This graphic representation was a series of columns that looked like candlesticks, hence the name.


He took an extremely chaotic market and brought some order and insight to why prices did what they did. The patterns that repeated themselves over and over again became his bedrock for future price moves. Homma made huge contributions to early candlestick charting.


There are some reports and sources that say he would consistently make dozens of profitable trades. Rumors are that he gained the equivalent of over $10 billion in today's dollars. He could have very well been the most successful trader in all of history.


Where Did The Crazy Names Come From?


Remember, we are still in 18th century Japan here. Munehisa needed a way to link the chart patterns to some visual concept - the tug of war between buyers and sellers in the market. With this, he labeled the names of specific candlestick patterns from mostly military concepts.


Today some of these patterns have kept their Japanese names such as the Doji Star, Harami, and Tasuki. Others have been translated into an English equivalent like the Abandoned Baby or Hanging Man. Either way, the patterns are still the same today as they were back then and just as powerful for your trading.


While this early version of technical analysis was different from the US version initiated by Charles Dow around 1900, many of the guiding principles were very similar:


* The "what" (price action) is more important than the "why" (news, earnings, and so on).


* All known information is reflected in the price.


* Buyers and sellers move markets based on expectations and emotions (fear and greed).


* The actual price may not reflect the underlying value.


Para criar um gráfico de castiçal, você deve ter um conjunto de dados que contenha valores abertos, altos, baixos e fechados para cada período de tempo que deseja exibir. The hollow or filled portion of the candlestick is called "the body" (also referred to as "the real body"). The long thin lines above and below the body represent the high/low range and are called "shadows" (also referred to as "wicks" and "tails"). The high is marked by the top of the upper shadow and the low by the bottom of the lower shadow. If the stock closes higher than its opening price, a hollow candlestick is drawn with the bottom of the body representing the opening price and the top of the body representing the closing price. If the stock closes lower than its opening price, a filled candlestick is drawn with the top of the body representing the opening price and the bottom of the body representing the closing price.


Compared to traditional bar charts, many traders consider candlestick charts more visually appealing and easier to interpret. Each candlestick provides an easy-to-decipher picture of price action. Immediately a trader can compare the relationship between the open and close as well as the high and low. The relationship between the open and close is considered vital information and forms the essence of candlesticks. Hollow candlesticks, where the close is greater than the open, indicate buying pressure. Filled candlesticks, where the close is less than the open, indicate selling pressure.


Generally speaking, the longer the body is, the more intense the buying or selling pressure. Conversely, short candlesticks indicate little price movement and represent consolidation.


Long white candlesticks show strong buying pressure. The longer the white candlestick is, the further the close is above the open. This indicates that prices advanced significantly from open to close and buyers were aggressive. While long white candlesticks are generally bullish, much depends on their position within the broader technical picture. After extended declines, long white candlesticks can mark a potential turning point or support level. If buying gets too aggressive after a long advance, it can lead to excessive bullishness.


Long black candlesticks show strong selling pressure . The longer the black candlestick is, the further the close is below the open. This indicates that prices declined significantly from the open and sellers were aggressive. A fter a long advance, a long black candlestick can foreshadow a turning point or mark a future resistance level. After a long decline a long black candlestick can indicate panic or capitulation.


Even more potent long candlesticks are the Marubozu brothers, Black and White. Marubozu do not have upper or lower shadows and the high and low are represented by the open or close. A White Marubozu forms when the open equals the low and the close equals the high. This indicates that buyers controlled the price action from the first trade to the last trade. Black Marubozu form when the open equals the high and the close equals the low. This indicates that sellers controlled the price action from the first trade to the last trade.


Long Versus Short Shadows.


The upper and lower shadows on candlesticks can provide valuable information about the trading session. Upper shadows represent the session high and lower shadows the session low. Candlesticks with short shadows indicate that most of the trading action was confined near the open and close. Candlesticks with long shadows show that prices extended well past the open and close.


Candlesticks with a long upper shadow and short lower shadow indicate that buyers dominated during the session, and bid prices higher. However, sellers later forced prices down from their highs, and the weak close created a long upper shadow. Conversely, candlesticks with long lower shadows and short upper shadows indicate that sellers dominated during the session and drove prices lower. However, buyers later resurfaced to bid prices higher by the end of the session and the strong close created a long lower shadow.


Candlesticks with a long upper shadow, long lower shadow and small real body are called spinning tops. One long shadow represents a reversal of sorts; spinning tops represent indecision. The small real body (whether hollow or filled) shows little movement from open to close, and the shadows indicate that both bulls and bears were active during the session. Even though the session opened and closed with little change, prices moved significantly higher and lower in the meantime. Neither buyers nor sellers could gain the upper hand and the result was a standoff. After a long advance or long white candlestick, a spinning top indicates weakness among the bulls and a potential change or interruption in trend. After a long decline or long black candlestick, a spinning top indicates weakness among the bears and a potential change or interruption in trend.


Doji are important candlesticks that provide information on their own and as components of in a number of important patterns. Doji form when a security's open and close are virtually equal. The length of the upper and lower shadows can vary and the resulting candlestick looks like a cross, inverted cross or plus sign. Alone, doji are neutral patterns. Any bullish or bearish bias is based on preceding price action and future confirmation. The word "Doji" refers to both the singular and plural form.


Ideally, but not necessarily, the open and close should be equal. While a doji with an equal open and close would be considered more robust, it is more important to capture the essence of the candlestick. Doji convey a sense of indecision or tug-of-war between buyers and sellers. Prices move above and below the opening level during the session, but close at or near the opening level. The result is a standoff. Neither bulls nor bears were able to gain control and a turning point could be developing.


Different securities have different criteria for determining the robustness of a doji. A $20 stock could form a doji with a 1/8 point difference between open and close, while a $200 stock might form one with a 1 1/4 point difference. Determining the robustness of the doji will depend on the price, recent volatility, and previous candlesticks. Relative to previous candlesticks, the doji should have a very small body that appears as a thin line. Steven Nison notes that a doji that forms among other candlesticks with small real bodies would not be considered important. However, a doji that forms among candlesticks with long real bodies would be deemed significant.


The relevance of a doji depends on the preceding trend or preceding candlesticks. After an advance, or long white candlestick, a doji signals that the buying pressure is starting to weaken. After a decline, or long black candlestick, a doji signals that selling pressure is starting to diminish. Doji indicate that the forces of supply and demand are becoming more evenly matched and a change in trend may be near. Doji alone are not enough to mark a reversal and further confirmation may be warranted.


After an advance or long white candlestick, a doji signals that buying pressure may be diminishing and the uptrend could be nearing an end. Whereas a security can decline simply from a lack of buyers, continued buying pressure is required to sustain an uptrend. Therefore, a doji may be more significant after an uptrend or long white candlestick. Even after the doji forms, further downside is required for bearish confirmation. This may come as a gap down, long black candlestick, or decline below the long white candlestick's open. After a long white candlestick and doji, traders should be on the alert for a potential evening doji star.


After a decline or long black candlestick, a doji indicates that selling pressure may be diminishing and the downtrend could be nearing an end. Even though the bears are starting to lose control of the decline, further strength is required to confirm any reversal. Bullish confirmation could come from a gap up, long white candlestick or advance above the long black candlestick's open. After a long black candlestick and doji, traders should be on the alert for a potential morning doji star.


Long-legged doji have long upper and lower shadows that are almost equal in length. These doji reflect a great amount of indecision in the market. Long-legged doji indicate that prices traded well above and below the session's opening level, but closed virtually even with the open . After a whole lot of yelling and screaming, the end result showed little change from the initial open.


Dragon Fly and Gravestone Doji.


Dragon fly doji form when the open, high and close are equal and the low creates a long lower shadow. The resulting candlestick looks like a "T" with a long lower shadow and no upper shadow. Dragon fly doji indicate that sellers dominated trading and drove prices lower during the session. By the end of the session, buyers resurfaced and pushed prices back to the opening level and the session high.


The reversal implications of a dragon fly doji depend on previous price action and future confirmation. The long lower shadow provides evidence of buying pressure, but the low indicates that plenty of sellers still loom. After a long downtrend, long black candlestick, or at support, a dragon fly doji could signal a potential bullish reversal or bottom. After a long uptrend, long white candlestick or at resistance, the long lower shadow could foreshadow a potential bearish reversal or top. Bearish or bullish confirmation is required for both situations.


Gravestone doji form when the open, low and close are equal and the high creates a long upper shadow. The resulting candlestick looks like an upside down "T" with a long upper shadow and no lower shadow. Gravestone doji indicate that buyers dominated trading and drove prices higher during the session. However, by the end of the session, sellers resurfaced and pushed prices back to the opening level and the session low.


As with the dragon fly doji and other candlesticks, the reversal implications of gravestone doji depend on previous price action and future confirmation. Even though the long upper shadow indicates a failed rally, the intraday high provides evidence of some buying pressure. After a long downtrend, long black candlestick, or at support, focus turns to the evidence of buying pressure and a potential bullish reversal. After a long uptrend, long white candlestick or at resistance, focus turns to the failed rally and a potential bearish reversal. Bearish or bullish confirmation is required for both situations.


Before turning to the single and multiple candlestick patterns, there are a few general guidelines to cover.


A candlestick depicts the battle between Bulls (buyers) and Bears (sellers) over a given period of time. An analogy to this battle can be made between two football teams, which we can also call the Bulls and the Bears. The bottom (intra-session low) of the candlestick represents a touchdown for the Bears and the top (intra-session high) a touchdown for the Bulls. The closer the close is to the high, the closer the Bulls are to a touchdown. The closer the close is to the low, the closer the Bears are to a touchdown. While there are many variations, I have narrowed the field to 6 types of games (or candlesticks):


1. Long white candlesticks indicate that the Bulls controlled the ball (trading) for most of the game.


2. Long black candlesticks indicate that the Bears controlled the ball (trading) for most of the game.


3. Small candlesticks indicate that neither team could move the ball and prices finished about where they started.


4. A long lower shadow indicates that the Bears controlled the ball for part of the game, but lost control by the end and the Bulls made an impressive comeback.


5. A long upper shadow indicates that the Bulls controlled the ball for part of the game, but lost control by the end and the Bears made an impressive comeback.


6. A long upper and lower shadow indicates that the both the Bears and the Bulls had their moments during the game, but neither could put the other away, resulting in a standoff.


What Candlesticks Don't Tell You.


Candlesticks do not reflect the sequence of events between the open and close, only the relationship between the open and the close. The high and the low are obvious and indisputable, but candlesticks (and bar charts) cannot tell us which came first.


With a long white candlestick, the assumption is that prices advanced most of the session. However, based on the high/low sequence, the session could have been more volatile. The example above depicts two possible high/low sequences that would form the same candlestick. The first sequence shows two small moves and one large move: a small decline off the open to form the low, a sharp advance to form the high, and a small decline to form the close. The second sequence shows three rather sharp moves: a sharp advance off the open to form the high, a sharp decline to form the low, and a sharp advance to form the close. The first sequence portrays strong, sustained buying pressure, and would be considered more bullish. The second sequence reflects more volatility and some selling pressure. These are just two examples, and there are hundreds of potential combinations that could result in the same candlestick. Candlesticks still offer valuable information on the relative positions of the open, high, low and close. However, the trading activity that forms a particular candlestick can vary.


Some analysts note that for a pattern to qualify as a reversal pattern, there should be a prior trend to reverse. Bullish reversals require a preceding downtrend and bearish reversals require a prior uptrend. The direction of the trend can be determined using trend lines, moving averages, peak/trough analysis or other aspects of technical analysis. A downtrend might exist as long as the security was trading below its down trend line, below its previous reaction high or below a specific moving average. The length and duration will depend on individual preferences. However, because candlesticks are short-term in nature, it is usually best to consider the last 1-4 weeks of price action.


A candlestick that gaps away from the previous candlestick is said to be in star position. The first candlestick usually has a large real body, but not always, and the second candlestick in star position has a small real body. Depending on the previous candlestick, the star position candlestick gaps up or down and appears isolated from previous price action. The two candlesticks can be any combination of white and black. Doji, hammers, shooting stars and spinning tops have small real bodies, and can form in the star position. Later we will examine 2- and 3-candlestick patterns that utilize the star position.


A candlestick that forms within the real body of the previous candlestick is in Harami position. Harami means pregnant in Japanese and the second candlestick is nestled inside the first. The first candlestick usually has a large real body and the second a smaller real body than the first. The shadows (high/low) of the second candlestick do not have to be contained within the first, though it's preferable if they are. Doji and spinning tops have small real bodies, and can form in the harami position as well. Later we will examine candlestick patterns that utilize the harami position.


There are two pairs of single candlestick reversal patterns made up of a small real body, one long shadow and one short or non-existent shadow. Generally, the long shadow should be at least twice the length of the real body, which can be either black or white. The location of the long shadow and preceding price action determine the classification.


The first pair, Hammer and Hanging Man, consists of identical candlesticks with small bodies and long lower shadows. The second pair, Shooting Star and Inverted Hammer, also contains identical candlesticks, except, in this case, they have small bodies and long upper shadows. Only preceding price action and further confirmation determine the bullish or bearish nature of these candlesticks. The Hammer and Inverted Hammer form after a decline and are bullish reversal patterns, while the Shooting Star and Hanging Man form after an advance and are bearish reversal patterns.


The Hammer and Hanging Man look exactly alike, but have different implications based on the preceding price action. Both have small real bodies (black or white), long lower shadows and short or non-existent upper shadows. As with most single and double candlestick formations, the Hammer and Hanging Man require confirmation before action.


The Hammer is a bullish reversal pattern that forms after a decline. In addition to a potential trend reversal, hammers can mark bottoms or support levels. After a decline, hammers signal a bullish revival. The low of the long lower shadow implies that sellers drove prices lower during the session. However, the strong finish indicates that buyers regained their footing to end the session on a strong note. While this may seem enough to act on, hammers require further bullish confirmation. The low of the hammer shows that plenty of sellers remain. Further buying pressure, and preferably on expanding volume, is needed before acting. Such confirmation could come from a gap up or long white candlestick. Hammers are similar to selling climaxes, and heavy volume can serve to reinforce the validity of the reversal.


The Hanging Man is a bearish reversal pattern that can also mark a top or resistance level. Forming after an advance, a Hanging Man signals that selling pressure is starting to increase. The low of the long lower shadow confirms that sellers pushed prices lower during the session. Even though the bulls regained their footing and drove prices higher by the finish, the appearance of selling pressure raises the yellow flag. As with the Hammer, a Hanging Man requires bearish confirmation before action. Such confirmation can come as a gap down or long black candlestick on heavy volume.


Inverted Hammer and Shooting Star.


The Inverted Hammer and Shooting Star look exactly alike, but have different implications based on previous price action. Both candlesticks have small real bodies (black or white), long upper shadows and small or nonexistent lower shadows. These candlesticks mark potential trend reversals, but require confirmation before action.


The Shooting Star is a bearish reversal pattern that forms after an advance and in the star position, hence its name. A Shooting Star can mark a potential trend reversal or resistance level. The candlestick forms when prices gap higher on the open, advance during the session and close well off their highs. The resulting candlestick has a long upper shadow and small black or white body. After a large advance (the upper shadow), the ability of the bears to force prices down raises the yellow flag. To indicate a substantial reversal, the upper shadow should relatively long and at least 2 times the length of the body. Bearish confirmation is required after the Shooting Star and can take the form of a gap down or long black candlestick on heavy volume.


The Inverted Hammer looks exactly like a Shooting Star, but forms after a decline or downtrend. Inverted Hammers represent a potential trend reversal or support levels. After a decline, the long upper shadow indicates buying pressure during the session. However, the bulls were not able to sustain this buying pressure and prices closed well off of their highs to create the long upper shadow. Because of this failure, bullish confirmation is required before action. An Inverted Hammer followed by a gap up or long white candlestick with heavy volume could act as bullish confirmation.


Candlestick patterns are made up of one or more candlesticks and can be blended together to form one candlestick. This blended candlestick captures the essence of the pattern and can be formed using the following:


* The open of first candlestick.


* The close of the last candlestick.


* The high and low of the pattern.


By using the open of the first candlestick, close of the second candlestick, and high/low of the pattern, a Bullish Engulfing Pattern or Piercing Pattern blends into a Hammer. The long lower shadow of the Hammer signals a potential bullish reversal. As with the Hammer, both the Bullish Engulfing Pattern and the Piercing Pattern require bullish confirmation.


Blending the candlesticks of a Bearish Engulfing Pattern or Dark Cloud Cover Pattern creates a Shooting Star. The long, upper shadow of the Shooting Star indicates a potential bearish reversal. As with the Shooting Star, Bearish Engulfing, and Dark Cloud Cover Patterns require bearish confirmation.


More than two candlesticks can be blended using the same guidelines: open from the first, close from the last and high/low of the pattern. Blending Three White Soldiers creates a long white candlestick and blending Three Black Crows creates a long black candlestick.


How To Easily Find Patterns.


If you are just starting out it may be hard to find reliable patterns right? Well now most brokers have a tool that lets you scan for particular candlestick patterns instantly and accurately.


Now you should have a basic understanding of how to find advanced candlestick patterns and use them to profit. The patterns and strategies talked about above are only a few of the many candlestick patterns that can help you become a more reliable and consistent trader.


Mr. Candlestick - Steve Nison.


As always, give credit where credit is due.


In 1989, Steve Nison published an article in Futures Magazine that first introduced the western world to candlestick patterns. He is still very active and remains one of the foremost experts on candlestick patterns. Since the growth of candlestick patterns has really taken off since 2000 with more and more investors trading online. NIson's primary book is Japanese Candlestick Charting Techniques.


If you are into swing trading these days then you should know two things, technical analysis and candlestick patterns. Both of these tools are a must if you want to become a winning trader no matter what market you like to trade or what contracts or instruments you want to trade.


To tell you truth, in the beginning, you might get overwhelmed by the number of technical indicators that are available. What you need to do is to choose only two or three and then master them. One should be a trending indicator and the other should be a ranging indicator. I think, mastering three indicators is the best for you. Don't go for more than three indicators.


The Secret to understanding Japanese Candlesticks.


Some of the earliest records of technical trading date back to the 1700’s in Japan. The Japanese rice traders perfected many trade analysis concepts that the western world wouldn’t discover for another 100-150 years. For example what the Japanese called a “three mountain top” or a “three buddha top” is the same pattern that we have named a “triple top” and “head and shoulders” respectively.


While history of pattern recognition may be interesting, the more interesting part of Japanese trading history is the way in which they documented the price action using a charting technique that today we call “Candlesticks”.


We have recorded history of the Japanese using candlesticks to chart at least as early as 1750, but in reality the technique goes back even further. Candlestick charting is a reflection of the culture and a natural way to document the price movements of the instrument being traded. During the heyday of rice trading it is assumed most, if not all, Japanese traders were using the techniques involved with candlesticks. However, somewhere along the way the technique disappeared and was almost lost completely until an American by the name of Steve Nison unearthed the technique and brought it into the modern world.


Today every major charting software draws candlesticks and most traders, certainly technical traders, have at least a working knowledge of how candlestick trading works. But the challenge many beginning traders have is how to truly interpret the signals that are seen in the candlestick chart.


For the amateur trader, candlestick trading presents several challenges that most people choose to ignore. However those hurdles are actually the key to unpacking what the candlesticks are actually telling us about the sentiment and the likely direction of the swing. The good news is it doesn’t have to be complicated.


In this post I’d like to point out two distinctions that will help you interpret candles, even if you have no idea what the pattern is called. But first let’s briefly touch on the basics of candles.


The basic construction of candles is quite simple. It really is just a variation on what most people are accustomed to with their western bar charts. There are four key price points. Open, High, Low, and Close . These four prices make up the entire candlestick.


Candles are distinct from bar charts in two ways. 1) They read vertically rather than left to right and 2) They add a color component.


Notice the bar reads left to right to distinguish the open and the close, whereas the candlestick makes this distinction with the color of the candle on the vertical axis. Since this candle has a higher close than open the candle body is drawn as white.


This candle has a lower close than open so we color in the candlestick. Historically this color is black but the colorization really does not matter. The key here is that the candle is colored in as opposed to the higher close candle which appears white (but is really just an “open” candle with no color).


Understanding these basics is usually not where people get confused. Where people get confused is typically in the interpretation of the candles. The “simplest” way to interpret candles is to memorize a bunch of patterns and then try to find the patterns with expectations of how they will “play out”. However while pattern recognition is a valuable skill it does little for actually interpreting what the candles are telling you.


The real key to interpreting candlesticks, and where most people miss the signal, is found in answering two questions: 1) What’s the story and 2) Where is the story taking place? If you can answer these two questions you can interpret candles. The good news is it’s not that hard. So let’s look at each.


The first secret to understanding candlesticks is to figure out what the story is. Most people look at a candle and see what they want, usually to help confirm their bias. But the benefit candles provide is a visual picture of the story taking place for that day of trading, or in the case of a larger pattern for that pattern of trading. This story gives us insight into the sentiment of the people that are trading that stock and gives us insights into what may be coming next.


Take the following image for example:


The trader who is biased in a bullish trade looks at this candle and tells them-self a story that says “hey my trade keeps going higher, and look at that really high point today!”


That same trader is devastated when they come back a week later only to find their trade has reversed and they have lost their gains.


The challenge here is the trader was biased as a bullish trade (which by the way most people are) and was looking to the candles to confirm his bias rather than interpreting the warning signals the candles were saying.


Long Upper Shadows are always bearish on a candlestick, especially if it happens at or near a resistance area. Yet most people think it’s a “good” sign when the stock trades higher and touches a high point. They care very little of the fact that the high point could not be sustained. But this one candle is actually telling a very clear and telling story of what is happening with the trade.


Here’s the real story:


First of all we were in a bullish trend. Anytime you are in a bullish trend or swing you must be thinking about “what could derail this rally”?


Next we are at a known resistance. This is always a dangerous spot to expect a trade to continue higher.


Finally, the upper shadow tells us that the selling pressure was stronger than the buying pressure even though the stock is still making higher highs . And that’s what gets most people. Most people are lost in the fact that the stock is making higher highs and miss the insight that those highs are generating selling pressure. We use candles to gain those insights, something that the evening news simply will not report. Here’s the real story of what played out during this trading session:


Early in the day the bulls were running, and we pushed to higher highs.


By late in the day the bears came back and pushed the bulls back down.


Despite the fact the “bulls won”, the bears have taken a grip on the sentiment and the odds of a bearish disruption to this trend has just gone up substantially.


Interpreting these stories is the real value that candlestick trading provides. If you are in a solid trend and start seeing warning signals like this long upper shadow, it’s time to tighten stops and consider taking profits. When people ask me how I know to get out of a trade, this is always my answer. Candlesticks typically give us the earliest indication of when the sentiment of a trend is reversing, consequently they will give us the best signals to start closing out our trades.


Location, Location, Location.


The second secret to understanding candlesticks is to look at the location , or where that story is taking place . The story is powerful, but it means more depending on context.


One analogy I use is of a young 20 year old nursing student who is finishing her shift at the hospital in the middle of the night. As she walks to the subway she decides to cut through a dark ally to save some time. Then she hears footsteps. Now what is she thinking?


Naturally she’s thinking danger. It’s the middle of the night, she’s alone in a dark ally, she hears footsteps. All of these things in that location tell her brain “this could end very badly for you”.


Now let’s take the same girl and put her inside a gated community in a very wealthy part of town. A crime has not been committed in this neighborhood in the entire 20 years since its development. The young girl agrees with her boyfriend to sneak out at midnight and meet under the lamp post at the front of the neighborhood.


As she sneaks out and approaches the lamp post, she hears foot steps… now what is she thinking?


She’s still a young girl by herself. Like the ally, this is a dark environment with footsteps behind her and “danger” could lurk. But danger is not what she’s thinking. Instead she is assuming that the footsteps are her boyfriend whom she is about to meet.


Understanding candlesticks is much like understanding this story. The young girl has the same “scenario” occurring, but in a different location. In this different context, the scenario turns from fear into positive expectancy.


Take a look at this candlestick formation:


This image means one thing at resistance and another thing at support. At resistance we call it a hangman and it is a slightly bearish signal. It reflects the story that at some point during the day the stock sold off but the bulls rallied and by the end of the day the candlestick ended up being a small what we call “spinning top” with a long lower shadow. At resistance this story is bearish and often turns into a sell signal.


But if we take that same story and put it at support the location makes this story very bullish.


Why is this situation so bullish? Because we are at support and the buying pressure is coming back in. It’s the same general story that the hangman has at resistance but the way this pattern plays out is completely different. That’s why it is so important when considering candlesticks to not just know the names of the patterns, but also understand the story and the location in which that story takes shape.


Over the last 25 years Japanese candlestick trading has changed the face of technical analysis. Successful traders do well to learn the ins and outs of interpreting candles. While there are many patterns and many names, the real key to interpreting the candles is to answer the question “what’s the story” and “where is it happening”. If you can answer these two questions you will be ahead of the vast majority of traders and well on your way to adding money to your bottom line using candlesticks.


Um comentário.


Thank you Jeremy to clarify this. I am just starting level 2, but I haven’t got to candlesticks yet. I don’t know so much about it yet, but I’ll definately take your explanations into consideration when I start the class on candlestick. Ótimo post!


Deixe uma resposta Cancelar resposta.


Blog Updates.


Postagens recentes.


Categorias.


&cópia de; 2017 TradeSmart University , a division of Financial Puzzle Inc., All Rights Reserved. DISCLAIMER: The information presented on this website and through TradeSmart University, providing stock market trading classes and option trading education programs, is for educational purposes and is not intended to be a recommendation for any specific investment. All stock market trading classes, options trading education, and courses are examples and references and are intended for such purposes of education. The risk of loss trading securities, futures, forex, and options can be substantial. Individuals must consider all relevant risk factors including their own personal financial situation before trading. Options trading involves risk and is not suitable for all investors. It is the official position of TradeSmart University to encourage all students to learn to trade in a virtual, simulated trading environment where no risk may be incurred. Students and individuals are solely responsible for any live trades placed in their own personal accounts. TradeSmart University, it's teachers and affiliates, are in no way responsible for individual loss due to poor trading decisions, poorly executed trades, or any other individual actions which may lead to loss of funds.


Japanese Candlesticks.


Previously we discussed about different chart types and mentioned the candlestick chart. We will now discuss this chart in more detail to see how we can use candlestick patterns to help us trade better .


History of Japanese Candlestick Patterns.


Candlestick analysis was first created by the Japanese many centuries ago, as early as the 1700’s and used by rice traders. It was only recently, in the last 30 years or so, that candlestick patterns began to first make their way into the Western world.


An American by the name of Steve Nison did extensive research in to candlestick signal analysis and published a book in 1991 entitled Japanese Candlestick Charting Techniques . His initial publication gave rise to increased interest in this type of technical analysis.


Candlestick pattern analysis involves identifying certain combinations of candlesticks or a single candlestick pattern that would help a trader determine a reversal or continuation in the trend .


Candlestick Formation.


Candlestick charts provide more information compared to bar charts and line charts. Candles provide better visual information that makes reading price action easier and allow us to get a better idea about market sentiment and any impending changes to it.


Candles show the high and low , as well as the relationship between the open price and the close price .


The colour of the candle shows whether the session closed above the open price or below the open price.


In this example, white is for up and black is for down. Candlesticks can be used for any time frame , whether it be one week, one day, one hour, or 15 minutes.


Size of Body and Shadow.


Candlesticks have different body sizes. Long bodies indicate strong buying or selling pressure , while short bodies imply very little buying or selling activity .


Common Candlestick Patterns.


There are over 40 candlestick formations. We will examine the most common ones.


Doji candlesticks have the same open and close price. They suggest indecision or struggle between buyers and sellers.


The Gravestone Doji has long upper shadow and no lower shadow. The open and close prices are both at the low end of the time period. It has a bearish connotation as it usually suggests a bullish rally is near an end and signals a reversal.


The Long legged Doji has a very long shadow and reflects indecision on the part of market participants. It signals an impending reversal of price direction.


Spinning Tops indicate indecision between buyers and sellers.


The Hammer has a small body near the high and has long lower shadows. The color is not as important. When found in a downtrend, usually it signifies bullish sentiment.


The Bullish Engulfing Pattern , when formed at the end of a downtrend, signifies bullish sentiment. This complete engulfing of the previous candle represents overwhelming buying pressure fading selling pressure.


The Bearish Engulfing Pattern is the opposite of the bullish engulfing pattern and signifies bearish sentiment. Sellers are beginning to overwhelm buyers.


The Piercing Pattern , when found in a downtrend, signifies an impending reversal to the upside.


The Shooting Star , when in an uptrend, indicates an impending reversal to the downside.


The Morning Star , when in a downtrend, signifies a bullish reversal. Prices start to rise.


The Evening Star is the opposite of a Morning Star. In an uptrend it signifies a bearish reversal. Prices start to fall.


Aprenda Forex.


Master Technical Analysis.


Build A Winning Trading System.


Trade With Excellence.


Analise fundamental.


Major Currency Fundamentals.


Contas de Negociação.


Instrumentos de Negociação.


Condições de Negociação.


Plataformas MT4.


Plataformas MT5.


Patrão orgulhoso de.


Usain Bolt.


8 x campeão olímpico e campeão mundial de 11 x.


Legal: este site é operado pela XM Global com endereço cadastrado no. 5 Cork Street, Belize City, Belize, C. A.


XM é um nome comercial da Trading Point Holdings Ltd, que é proprietária da Trading Point of Financial Instruments UK Ltd (XM UK), da Trading Point of Financial Instruments Pty Ltd (XM Austrália), da XM Global Limited (XM Global) e do Trading Point of Financial Instruments Ltd (XM Chipre).


XM UK é autorizado e regulamentado pela Autoridade de Conduta Financeira (número de referência: 705428), a XM Australia é licenciada pela Comissão Australiana de Valores Mobiliários e Investimentos (número de referência: 443670), a XM Global é regulada pelo IFSC (60/354 / TS / 17) e a XM Cyprus é regulada pela Comissão de Câmbio e Câmbio de Chipre (número de referência: 120/10).


XM Global (CY) Limited com escritórios no Galaxias Building, Makariou e 36 Agias Elenis, 1061, Nicosia, Chipre.


Aviso de Risco: negociação Forex e CFD envolve risco significativo para seu capital investido. Leia e assegure-se de compreender plenamente a Divulgação de Riscos.


Regiões Restritas: A XM Global Limited não presta serviços a cidadãos de certas regiões, como Estados Unidos da América, Canadá e Israel.


Aviso de risco: seu capital está em risco. Os produtos com alavancagem podem não ser adequados para todos. Considere nossa Divulgação de Riscos.

No comments:

Post a Comment